Les dernières actualités officielles

1568101150

Réponses

• r3demptor
    147 postsMember, Battlefield, Battlefield 4, Battlefield 1, Battlefield V Messages: 151 Member
    Batoufilde a écrit: »
    pour moi il et déjà ruiné j’attends juste le net-code pour moi le reste peu attendre car il et vraiment a la ramasse pour l'instant bf5 en stand bye

t'as raison, donnez nous un vrai netcode!!! le reste c'est du violon-celle...
    M1ck3y-XIX- a écrit: »
    Pour ce qui est du netcode, j'ai un doute hier j'ai fait une journée entiere de game, quasiment aucun soucis, la j'ai joué sur serveur UK et encore un desatre, des mecs qui te péte derriere les decors, des mort en 1 bastos bref j'emet un gros doute sur leur serveur en plastoc

j'ai remarqué aussi que les serveurs UK étaient a chier comparé aux serveurs allemands..

• OompaaLoompaa
    1547 postsMember, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield 1, BF1 Incursions Alpha, Battlefield V Messages: 1,590 Member
    Modifié (février 2019)
    Voilà tout ce que j'ai pu trouver d'à-peu-près officiel concernant la date de sortie de la Màj, donc pas de date arrêtée mais bientôt (Soon™ B) ).
    Wanted
  • OompaaLoompaa
    1547 postsMember, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield 1, BF1 Incursions Alpha, Battlefield V Messages: 1,590 Member
    Modifié (février 2019)
    This Week in Battlefield V - Week of Feb 11th - Combined Arms and Update 2.2 Release, AMAA, and QoL
    Here's another This Week in Battlefield V! We've got a lot of stuff to share this week, so let's do this!
    6bpjxqe9m3g21.jpg
    • Updates – Game Update & Marketplace Update
      • We're releasing a client update with a host of fixes and tweaks, as well as Combined Arms. We're also releasing a back-end update for the BFV in-game Marketplace to enable purchasing of previous Tides of War Weekly Challenge items & the Holiday Gift items.
    • Web
      • In celebration of the release of Combined Arms, we'll be doing an in-game takeover and updating our site with CA key art and details.
    • Blogs - Combined Arms
      • We've got a few blogs this week that will dive into what Combined Arms is, how it works, and how you succeed in our co-op mode.
    • AMAA
      • We'll sit down with some Devs this week, once the update goes live, and talk about the game update and Combined Arms.
    oit1uhbcm3g21.png
    • Monday, February 11th
      • Article
        • This Week in Battlefield V - The details of news coming this week in a concise roadmap. You're reading it right now!
    • Tuesday, February 12th
      • Weekly Community Highlight – Best Only in Battlefield Moment of the Week
        • Hot new OIB moment coming in with a new weekly winner! Think you’ve got a winner? Send it our way on any of the Battlefield channels. Each weekly featured clip will be awarded a Best Community in the World emblem!
    • Update Notes
      • We'll be dropping our official Update Notes for you to check out before the client update releases. Dive in!
    • Wednesday, February 13th
      • Battlefield V Quality of Life Tracker
        • Our Devs have confirmed fixes on some of the top issues, so make sure to check out the updated wiki page on Wednesday to see what's fixed, what's new, and what the status is of ongoing issues.
    • RELEASE
      • Battlefield V Chapter 2: Lightning Strikes Update #3
    • DISCUSSION
      • Battlefield V Chapter 2: Lightning Strikes Update #3 - Share your constructive feedback/suggestions after checking out the blog.
    • Thursday, February 14th
      • Launch – Chapter 2: Lightning Strikes Weekly Event #2 Week 3 Begins
        • We kick off the third event of in-game weekly missions and rewards.
    • AMAA
      • Sit down with our Devs as we talk Combined Arms, updates and fixes, and more.
    • Friday, February 15th
      • Article – Battlefield V Weekly Debrief - Your one-stop destination for all the blogs, videos, and major news that happened in the week, with a comprehensive Q&A with our DICE developers using feedback collected from the Battlefield Twitter, Reddit, Discord, and Forums.
    eitckhm2o3g21.png
    t6ztyqo8n3g21.png
    ryytfrx9n3g21.jpg
    TH3 Extreme - a dedicated Battlefield fan and screenshot artist. Most of the time he uses apps on his PHONE to create the amazing masterpieces he shares.
    Source
    Wanted
  • OompaaLoompaa
    En attendant le patchnotes version finale... Ben Walke vient de diffuser quelques détails sur la Màj de demain. Enjoy...
    • Amélioration au niveau de la visibilité✔️
    • Correctif potentiel concernant le problème du chargement infini✔️
    • Correctif concernant le problème de FPS sur PS4✔️
    Source
    Wanted
  • OompaaLoompaa
    Modifié (février 2019)
    Ben Walke à propos de la visibilité dans Battlefield V:
    I mentioned earlier on today that we had some changes to visibility in the next update (which comes out tomorrow if you missed it), so here’s a bit more detail into what we’ve done.

It’s worth noting that we didn’t want to change things too drastically as we felt this would likely end up having an overall negative effect.

The changes we’ve made will make soldiers slightly more visible. As well as this there will also be a clearer difference between friends and enemies. Friends will have a lower level of visibility, making them attract less attention while looking for threats.

Alongside these changes we have also solved several issues that were causing soldiers in dark clothes to appear too dark in areas with not much light. We also solved an issue where some characters were glowing too much when wearing light coloured clothes in well-lit areas.

Our intent with these changes is to balance the visibility of soldiers with the camouflage effect of their uniforms. Soldiers should not stand out too much, nor should blend in too much either.

Adjustments have been made by altering the lighting and the colours of our characters, as well as making some specific tweaks to the maps which were the worse offenders; Fjell and Devastation.

The visibility boost does fade over distance. This means that while close combat encounters are still solved by player skill, threats which are further away will be easier to pick out against the background.

Another fix that we have implemented addresses a problem where the visibility system was being applied incorrectly against a soldier who was prone. By fixing this issue, solders who are prone should now be significantly more visible than before, on par with standing soldiers.

Before
    ZbyLDCl.png
    After
    17IRvQx.jpg

Source
    ->traduction personnelle:
    J’ai mentionné un peu plus tôt aujourd’hui que nous avions fait des changements de visibilité dans la Màj à venir, alors voici un peu plus de détails sur ce que nous avons fait.
    Il convient de souligner que nous ne voulions pas changer les choses de façon trop radicale, car nous estimions que cela finirait probablement par avoir un effet globalement négatif.
    Les changements que nous avons apportés rendront les soldats un peu plus visibles. En plus de cela, il y aura aussi une différence plus claire entre les amis et les ennemis. Les équipiers seront légèrement moins visibles, ce qui les rendra moins distractifs tout en cherchant des menaces possibles.
    Parallèlement à ces changements, nous avons également résolu plusieurs problèmes qui poussaient les soldats en tenue sombre à trop se fondre dans des zones peu lumineuses. Nous avons aussi résolu un problème où certains personnages brillaient trop lorsqu’ils portaient des vêtements de couleur claire dans des endroits bien éclairés.
    Notre intention avec ces changements est d’équilibrer la visibilité des soldats avec l’effet de camouflage de leurs uniformes. Les soldats ne devraient pas trop se démarquer, ni trop se fondre.
    Des ajustements ont été faits en modifiant l’éclairage et les couleurs de nos personnages, et en apportant des ajustements spécifiques aux cartes qui étaient les plus problématiques; Fjell et Dévastation.
    La visibilité augmente sur la distance. Cela signifie que même si les rencontres de combat rapproché sont toujours résolues par l’habileté du joueur, les menaces qui sont plus éloignées seront plus faciles à détecter en arrière-plan.
    Une autre solution que nous avons mise en œuvre règle un problème où le système de visibilité était mal appliqué à un soldat qui était allongé. En réglant ce problème, les soldats qui sont probables devraient maintenant être nettement plus visibles qu’auparavant, de la même manière que les soldats se tenant debout.
    Wanted
  • speed4alex38
    412 postsMember, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield 1, BF1 Incursions Alpha, Battlefield V Messages: 415 Member
    Modifié (février 2019)
    Merci pour l'info ;)
    Je me doutais bien qu'il toucherait au contraste des soldats pour les distinguer.
    Cependant,et malgré tout,je trouve ça techniquement pas réaliste...
  • HarioH
    230 postsMember, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield Hardline, Battlefield 1, Battlefield V Messages: 232 Member
    speed4alex38 a écrit: »
    Merci pour l'info ;)
    Je me doutais bien qu'il toucherait au contraste des soldats pour les distinguer.

ça reste difficile de juger sur un simple screenshot/image statique
    Les personnages actuels sont quand même animés, même si immobiles, ça bouge toujours un peu et donc sont relativement visibles
    (Je suis le seul à ne pas me plaindre de la visibilité actuelle ? :D )
  • HarioH
    230 postsMember, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield Hardline, Battlefield 1, Battlefield V Messages: 232 Member
    Hiii_PePitO a écrit: »
    HarioH a écrit: »
    speed4alex38 a écrit: »
    Merci pour l'info ;)

ça reste difficile de juger sur un simple screenshot/image statique
    Les personnages actuels sont quand même animés, même si immobiles, ça bouge toujours un peu et donc sont relativement visibles
    (Je suis le seul à ne pas me plaindre de la visibilité actuelle ? :D )

Non t'es pas le seul c'est vrai que j'ai finis par habitué mon oeil à ça aussi et je me fais de moins en moins avoir, le problème c'est que les gens qui en abusent sont toujours le même type de joueurs "bateuse - bipied" .
    HORS SUJET - Un truc rageant sur l'animations des joueurs allongés c'est la trajectoire des balles par rapport à la direction du canon. Je m'explique, des fois tu vois un joueur allongés en pente canon pointé vers le bas de la pente car contre le sol mais si t'es au dessus de lui tu verras les balles faire un angle de 50° en sortie du canon ce qui est rageant au possible... et l'inverse et vrai aussi des fois le mec à son arme pointé vers le ciel, t'arrive en dessous mais pareil tu prends tout quand même..

La visibilité dépend de sa config également, a 60fps, c'est vraiment pas clair par exemple (et le motion blur, pour ceux qui l'activent, évitez, ça n'aide mais en rien du tout à bien jouer)
    Le coup des angles, oui, ça m'a dérangé plus d'une fois.... l'impression d'avoir le temps de se planquer ou reload et se faire bourrer par une MG qui pointe dans le sol ou en l'air... le bonheur....
    Il faudrait une limite angulaire verticale au bipied (a minima pour la hauteur) pour éviter les types qui se planquent dans une pente descendante
  • speed4alex38
    412 postsMember, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield 1, BF1 Incursions Alpha, Battlefield V Messages: 415 Member
    Néanmoins,c'est une bonne idée quand même afin de compenser le champs de vision ou plutôt la profondeur de jeu qui très importante ainsi que ces détails très texturés.
    J'ai hâte de goûter à cette màj !
  • OompaaLoompaa
    Modifié (février 2019)
    Bien que l'angle, la distance et la position des personnages sur les deux photos ne soient pas exactement les mêmes, pour moi il y a clairement une différence non négligeable.
    Est-ce que j'avais un problème de visibilité ? Oui et non, ça dépendait des cartes et pour différentes raisons (comme expliqué par Ben Walke), Fjell et Dévastation pouvaient être particulièrement problématique.
    D'ailleurs il n'y avait qu'à voir le nombre de joueurs assaut et soutien allongés sur Dévastation, une carte axée sur le combat rapproché, du jamais vu pour moi. Une technique où il y avait un peu d'abus, il suffisait d'une tenue grise pour se fondre complétement dans le sol... Après à voir ce que ça donne en jeu.

@Flokips @Tsubakay @Schootraxx le rachat des armes des Sentiers de Guerre est bien à disposition (1700cc directement dans la Compagnie):
    Post edited by OompaaLoompaa on
    Wanted
  • OompaaLoompaa
    Il ne devrait plus y avoir d'abus avec le mode graphique pomme de terre, correctif ajouté à la Màj.
    Wanted
  • ventrachou13
    222 postsMember, Battlefield, Battlefield 1, Battlefield V Messages: 226 Member
    7 gb pour des correctifs....ça ne vous parait pas quand même délirant ?!?
  • Hiii_PePitO
    238 postsMember, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield Hardline, Battlefield 1, Battlefield V Messages: 246 Member
    ventrachou13 a écrit: »
    7 gb pour des correctifs....ça ne vous parait pas quand même délirant ?!?

Y a la coop aussi
  • Hyanaderlish
    86 postsMember, Battlefield, Battlefield Hardline, Battlefield 1, Battlefield V Messages: 89 Member
    Et la coop qui sers a gagner des Company coin qui ne servent de toute façon à rien ... Bon déjà à compter de demain les sentiers pour les 2 prochaines semaines qui serviront à avoir de nouveaux tanks c'est déjà mieux que se forcer à jouer en ligne de front (je n'ai même pas fait j'ai pas 15h de jeu devant moi chaque jour pour faire leur truc pour un skin dont je me contrefout).
  • Tsubakay
    296 postsMember, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield 1, BF1 Incursions Alpha, Battlefield V Messages: 301 Member
    @OompaaLoompaa Nickel , Merci pour la notification :)
  • TGP_Pouchka13
    393 postsMember, Moderator, Battlefield, Battlefield 3, Battlefield 4, Battlefield Hardline, Battlefield 1, EA Moderator, Battlefield V Messages: 541 Member
    Modifié (février 2019)

EA Moderator Battlefield - The Sims. Support technique : http://help.ea.com/fr/ - Pour la France: 04 81 68 08 08 - Pour la Belgique: 02 808 45 90 - Pour la Suisse: 0225 181005

Du lundi au samedi, de 9 heures à 21 heures.

• OompaaLoompaa
    Modifié (février 2019)
    Certains changements n'étaient pas dans le patchnotes, les MAA ne font plus de dégâts aux chars lourds, et seulement des dégâts suivant des angles précis face aux chars moyens. Le 20mm He ne fait plus de dégâts sur les chars lourds.
    Undocumented Tank Changes:
    Source

Les gagnants de la semaine, ils seront dorénavant deux toutes les semaines et recevront chacun trois codes pour débloquer l'emblème "Best Community in the World". Si vous voulez tenter votre chance envoyez un lien vidéo à Jeff Braddock en précisant "OIB Moment" sur Twitter, par message privé sur ce forum ou directement dans le sujet initial (voir source).
    Battlefield V - OIB Moment of the Week - Feb 12
    Greetings once again, Battlefield V Community!

We started this #OIB Moments weekly giveaway to highlight awesome content direct from the community . We've had some fun but I want to turn it up a notch. Therefore:
    • There will be two weekly winners.
    • We may start running themes on the clips. We'll let you know ahead of time.
    • Winners will receive THREE (3) #BestCommunityintheWorld Emblem codes (redeemable in Origin or on Origin.com for all platforms attached to the account) to share with their community, followers, or friends.
    tlaeytp05ve21.jpg

This week, we were looking out for melee streaks or insane melee combat. Of course, we noticed a lot of other content too that was just as awesome.
    This week's winner took melee mayhem to a new level - then the finisher (big-bada-boom). Check out @UMPalot46's carnage on Twisted Steel.

Chop, chop, chop, big-bada-boom!

Congrats, UMPalot46, I'll message you your code.

XHotZombieGurlX. We'll message you a code as well.

Don't run!

Think you've got a winning clip? Send it along to me (via PM, post in this thread, or hit me up on Twitter) and we'll take a look. Good luck, and have fun on the Battlefield!
    Source
    Wanted
  • OompaaLoompaa
    Modifié (février 2019)
    Un petit retour rapide du AMAA d'hier:
    • Pas de pièces de compagnie en jouant au mode tir groupé, à l'étude.
    • Les problèmes d'instabilité des cartes RTX sont à l'étude, en partenariat avec Nvidia.
    • Le fusil à pompe M30 a subi une modification (nerf) mais elle n'est pas finale.
    • Scintillement écran de réapparition (problème prioritaire, voir liste QoL).
    • Il arrive que le fumigène du fusil lance-grenade rebondit dans certains cas, c'est à l'étude.
    • Réflexion sur un apport de matchmaking en mode Tir groupé.
    • L'annulation du délai d'apparition des avions en début de partie (30s) était involontaire.
    • Réflexion sur l'augmentation du nombre de munitions 20 mm pour le P38 et le Staghound.
    Source
    Top Issues for Week of February 11th

Below are the top issues we are committed to resolving with details on when you can expect a fix to be implemented.

Please note, we are limiting this list to the top 5 -10 issues we've prioritized. So, you may not see an issue that you feel should be on this list for the week. Rest assured, we are working on improving Battlefield V in many other areas alongside the issues mentioned here.
    1. End of Round screen not reporting correct Company Coin gained
      1. Platforms Affected: All
      2. Status: We are hard at work on this one, and we have a potential fix that we are currently testing internally. We think that we can release this one with a backend update, so once we have confirmed that it works internally, we should be able to release this one fairly quickly.
    2. Tiger Tank skin reward does not unlock when collecting all the letters in the single player campaign
      2. Status: We are looking into the cause of this issue. As a work around for now, it might be possible to obtain it by following these instructions. https://help.ea.com/en-us/help/battlefield/battlefield-v/battlefield-v-bugs-known-issues/
    3. Combined Arms - Hot pursuit mission changes the requirements on the basis of difficulty, causing players unable to finish the mission
      1. Platforms Affected: PS4
      2. Status: On this mission players are required to kill a certain amount of guards depending on the difficulty that they play, however there are only 20 guards to kill while the game expects the player to kill 21 and 22 guards depending on the difficulty. This causes the players to be unable to progress the mission. We are currently investigating this issue.
    4. Ping spikes after the Chapter 2: Lightning Strikes Update #2
      2. Status: We have an ongoing initiative where we are trying to get more people to play the game at the same time in these regions to hopefully get things going for them locally so that they can get better ping.
    5. Players do not get the company coins upon completion of Combined Arms
      2. Status: We are currently investigating this issue.

Confirmed Fixed/Will be Fixed in Next Update
    1. UI - The Parrot Camera is flickering when user reaches the Squad Spawn Screen
      2. Status: We have a fix coming with the next update.
    2. Loading screen hangs between map loads
      2. Status: Fixed with Update 2.2 on Feb 13. If you're still experiencing this, please reach out.
    3. Squad Lock Returned with Update 2.2
      2. Status: This has been fixed as of Feb 14.
    4. Performance issues since recent Update #2
      1. Platforms Affected: PS4
      2. Status: Fixed with Update 2.2 on Feb 13. If you're still experiencing this, please reach out.
    5. Re-enable ability to purchase past Tides of War weapon rewards (now that Company Coin accrual issue is resolved)
      2. Status: Fixed on Feb 13.
    6. Ammo Crates and Health Crates fall through the floor
      2. Status: Fixed with Update 2.2 on Feb 13..
    7. Occasionally a player spawns with no weapon (entire Players upper-body is invisible on client side only. They can still fire their weapons.)
      2. Status: Fixed with Update 2.2 on Feb 13.
    8. The Flakpanzer AA is too powerful against aircrafts
    9. Frontlines not showing up in the server browser
    Source
    Wanted
Connectez-vous ou Inscrivez-vous pour répondre.

Salutations, Étranger !

Tu as l'air nouveau ici. Pour participer, clique sur l'un de ces boutons !